Raportul Preliminar de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media
Astăzi, 30 octombrie 2020, Mediapoint lansează „Raportul Preliminar de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media". Cercetarea a fost realizată în comun de două organizații, Mediapoint (Republica Moldova) și MEMO 98 (Republica Slovacă). Scopul monitorizării este de a stabili care este impactul și rolul rețelelor sociale în procesul electoral și campania electorală.

În procesul de realizare a raportului, experții organizațiilor Mediapoint și MEMO 98 au analizat 4220 de postări publicate pe rețelele sociale care aparțin a 15 partide politice și 16 politicieni. În total, postările acestora au generat peste 2,8 milioane de reacții din partea cetățenilor.

În cadrul „Raportului Preliminar de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media" veți afla:
- Topul celor mai activi actori politici în perioada electorală și pre-electorală;
- Top 20 de probleme cel mai des abordate de actorii politici în perioada electorală și pre-electorală;
- Topul subiectelor care au generat cele mai multe reacții din partea cetățenilor;
- Suma de bani cheltuită de actorii politici pentru reclame pe teme sociale, politice și electorale în social-media;
- Rețelele sociale cel mai des utilizate de actorii politici în promovarea mesajelor electorale;
- Subiectele care au stârnit cele mai multe reacții negative din partea cetățenilor;
- Prezența sau absența problematicii COVID-19 în discursul și postările politicienilor;
- Tonalitatea vocii utilizată de politicieni în postări: pozitivă, negativă, neutră;
- Candidații la prezidențiale care au adunat pe rețelele de socializare cele mai multe reacții atât negative, cât și pozitive.


Pentru mai multe informații, vă îndemnăm să accesați documentul integral al raportului de monitorizare. Acolo veți găsi detalii suplimentare, cifre, analize, infografice, fotografii și rezumate calitative și cantitative ale cercetării.

Monitorizarea a fost realizată în perioada 01.09.2020 - 24.10.2020 și cuprinde informații preliminare. „Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media" va fi dat publicității după desfășurarea alegerilor prezidențiale.

Raportul a fost realizat cu suportul financiar al SlovakAid (Agenția Slovacă pentru Cooperare Internațională în Dezvoltare) și National Endowment for Democracy. Mediapoint este prima organizație new-media din Republica Moldova. Aceasta a fost fondată în anul 2009 și are misiunea de a inova democrația prin implicarea cetățenilor și valorificarea potențialului digital. MEMO 98 este o organizație din Republica Slovacă cu o experiență de peste 20 de ani în monitorizarea alegerilor. Aceasta a condus circa 150 de misiuni de monitorizare a alegerilor în peste 50 de țări din întreaga lume, în special, în statele post sovietice și statele balcanice, dar și în Africa, Asia, America de Sud, Orientul Mijlociu.
Descarcă raportul
Contacte

Str. 31 August 1989, nr. 98
Chișinău, Republica Moldova

[email protected]
(+373) 68437363
© 2019 MediaPoint
Made on
Tilda