Articole

Spre deosebire de alte şedinţe ale Asambleei Generale Media Point , cea din data de 17 iunie 2010 a fost una specială. Am fost vizitaţi de o personalitate marcanta, Rob Heukels , pentru a doua oară ( ultima sa vizită la  Media Point s-a petrecut în februarie, anul curent ) .

Fiind un jurnalist de succes, Rob Heukels ne-a bombardat de la început cu întrebări , pe care ,în cel mai pur spirit Media Point, le-am răspuns cu plăcere. Din păcate oboseala şi-a spus la un moment dat cuvîntul , ajungîndu-se la punctul în care Rob Heukels scotea vorbele din noi cu cleştele. Tăcerea ,însă, a ţinut doar cîteva clipe.

Am primit foarte multe sfaturi utile , cel mai important fiind acela de a încerca ,pentru început, să facem proiecte mici. Proiecte mari la un moment dat ar putea să ne depăşească puterile/resursele . După cum s-a exprimat el „Small is more beautiful” . Comparînd situaţia cu bucătăria şi mîncarea , el s-a exprimat astfel : „ De ce să prăjeşti 20 de curcani , cînd eşti în putere să faci doar o simplă , umilă , în schimb foarte gusoasă, plăcintă ? „

Principala cauză a exodului de membri din Media Point este faptul că mereu ne plîngem că nu sunt bani şi alt tip de resurse. În opinia sa „Atmosfera negativă alungă oamenii” .Nu vă concentraţi pe lucrurile negative, trageţi atenţie la realizări .” În relaţiile interpersonale R.H. sugerează : „ Do Not talk about other people, talk about yourself  ( Nu vorbi despre alte persoane , vorbeşte despre tine  )” .

„Oamenii trebuie să sărbătorească succesele, dar pentru asta mai întîi trebuie să le creeze” , a mai menţionat Rob Heukels. „ Satisfacţia vine din INTERIOR , lucru pentru care trebuie să lucrăm  şi nicidecum din exterior „

În final , Rob Heukels a promis să intervină din ce în ce mai des în viaţa Media Point .

Transmisia Live se termină aici cu o poza de grup a participanţilor pe scările ULIM-ului şi în interiorul aulei.

Membri MediaPoint Network care au participat la programul educaţional UNITED EUROPE STARTS IN ME, oraşul Wroclaw, Polonia fac proiecţia filmelor realizate. Vă invităm mai jos să le urmăriţi online:

1. http://www.youtube.com/watch?v=ex-oGbcfcio
2. http://www.youtube.com/watch?v=PLduJODc2p0
3. http://www.youtube.com/watch?v=clzjgxQWE-s
4. http://www.youtube.com/watch?v=al_t7JN2ijQ

Corina Leah realizează o prezentare a YFU Moldova (Youth for Understanding) oportunităţi pentru tineri (elevi) pentru plecări în schimburi educaţionale.
Mai multe detalii găsiţi pe www.yfu.md

AIESEC_Chișinău face o prezentare despre oportunităţile care le oferă pentru tineri în cadrul atelierului de discuţii “Programe de schimb şi activism civic”
Presentation is held in english, presentation is focused on GLOBEX student program.

http://www.youtube.com/watch?v=KXaM9oB2rnQ&feature=related

Jandîc Cristina realizeată prezentarea Consiliul Local al Copiilor și Tinerilor din municipiul Chișinău şi obiectivele pe care le are organizaţia asupra mediului educaţional şi activitatea extraşcolară elevilor. Motto-ul prezentării “Tinerii sunt fondul de aur al ţării”

În cadrul atelierului s-au discutat stereotipurile pe care le au străinii despre moldoveni şi modul în care le putem combate. S-a decis BRAND-uirea acerbă a Moldovei :)

MediaPoint Network face prezentarea organizaţiei în cadrul atelierului de discuţii, vezi video de la prezentare ataşat.

Ana-Maria Pancu în cadrul atelierului de discuţii “Programe de schimb şi activism civic” vorbeşte despre experienţa sa din Japonia. “Mulţi cred că Japonia se limitează la sushi, asta este un stereotip, ei nici măcar nu le mâncă regulat”.
Vino acum să afli ce spun colegii tăi despre experienţele sale din străinătate şi ce oportunităţi oferă organizaţiile din Moldova.

Alina Gîlca face prezentare despre experienţa ei din Belgia, o experienţă spice acolo “Mă mândresc că am mâncat pentru prima dată broaşte…:)”
vino acum la ULIM în aula 309 la ULIM la atelierul de discuţii “Programe de schimb şi activism civic”

În aceste momente ia start atelierul de discuţie “Programe de schimb şi activismul civic”, stai pe reţeau noastră pentru a fi la curent cu evenimentul sau ne găseşti la ULIM :)

Pentru cei care sunt energici, liceeni sau studenţi la facultate, dar nu ştii unde să-ţi investeşti timpul?

Visezi la un Program de Schimb pentru a descoperi noi ţări, culturi, societăţi?

Vrei să asculţi alţi tineri care au ce povesti despre exprienţa lor din străinătate şi ce fac acum în Moldova?

Vrei să cunoşti cum trebuie să-ţi promovezi ţara la astfel de programe?

Vrei să afli ce eveniment organizăm?

Citeşte atent :)

MediaPoint, te invită SÂMBĂTĂ, în data de 15 ianuarie, la ora 10.00, la Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, la o sesiune de discuţii despre programele de schimbi pentru tineri.

Vino să afli ce oportunităţi te aşteaptă!

Petrece o dimineaţă alături de MediaPoint!

Pentru ca tu să simţi că weekend-ul s-a început bine!

Fii tu schimbarea care vrei să o vezi în jur!

Urmăreşte evenimentul în text live.

În data de 15 ianuarie 2011, MediaPoint a organizat un atelier de discuţii cu genericul “Programe de schimb şi activism civic”.

Sîmbată, 21 august, gaşca MP-trainers s-a adunat pentru un team-building instructiv, dar şi distractiv, nu într-o aulă universitară ca de obicei, ci în parc!

Dimineaţa, în parcul împânzit cu alaiuri de nuntă, jumătate la umbră, jumătate la soare, membrii prezenţi s-au aşezat cuminţi în jurul Nataliei Bortă, ghidul instructiv din acea zi. Natalia a făcut naveta anume pentru a ne vorbi despre prevenirea HIV SIDA în rîndul tinerilor, problematică despre care a fost informată temeinic în decursul unei tabere de vară. Deşi nu se încadrează în specificul tematicilor organizaţionale, seminarul despre HIV/SIDA a fost un prilej de a revizui cunoştinţele noastre asupra subiectului într-un mod foarte interesant. Jocurile şi activităţile propuse de Natalia ne-au făcut să râdem cu poftă, dar totodată să experimentăm roluri de personaje care trăiesc alături de noi, în viaţa reală şi care sunt acceptaţi şi integraţi cu mare greu.

Citește tot articolul →

General description:

TOL with the assistance of MediaPoint is offering small travel grants in order to support Moldovan new media enthusiasts to participate at events outside of their country’s immediate vicinity and to put them in touch with other activists engaged in innovative projects in other parts of Central and Eastern Europe.

Target group: Moldovan new media enthusiasts

Area: countries outside of immediate vicinity.

Type of the events:

Emphasis should be on participation in advanced new media events that increase the linkages between the media, NGOs, and the Internet community, exposing each group to the challenges faced by the others and attempting to get them to think beyond their traditional ways of solving problems. For example

  1. Bar Camps
  2. Seed Camps
  3. Bridge camps
  4. Trainings
  5. Etc.

Dead-line: On rolling basis.

Expenses covered: Transportation and accommodation costs

Other requirements: Before the grant is awarded, acceptance in the event and visa should be secured.

Application form: http://bit.ly/MoldovaNewMediaTravelGrants

Transitions (TOL) is a non-profit organization established to strengthen the professionalism, independence and impact of the news media in the post-communist countries of Europe and the former Soviet Union. They do this through a combination of journalism and New Media training programs, and the publication of Transitions Online magazine. TOL was established in April 1999.

MediaPoint’s mission is to develop a global community of people and ideas that promote social innovation through New Media. Media Point Organization has more than 60 volunteers. Every six months we recruit a new generation of volunteers that are enthusiastic young people with (R)evolutionary ideas.

Media Point a început să investească în sine şi în generaţiile viitoare de membri – a fost lansată sesiunea de pregătire a trainerilor marca MediaPoint. Primul formator, cel cu misiunea de a intriga şi a inspira viitorii noştri traineri a fost Eugen Gârlă. Persoană degajată şi entuziastă, cu simţul umorului, Eugen a reuşit să ne lumineze şidimineaţa, şi gândirea. Finalitatea unui training, ne-a explicat primul nostru formator, este schimbarea de comportament. Evitaţi să băgaţi pe gât informaţie sau atitudinea proprie, evitaţi semi-succesele, realizaţi o schimbare!

Eugen Gârlă a ilustrat print-o diagramă patru tipuri de traineri:

  • „profesor” – are un stil de comunicare cu auditoriul clasic, didactic, elegant.
  • „vânzător” – persoana care are practică în domeniul în care ţine trainingul şi, adesea, mai puţine cunoştinţe teoretice. Oferă multe exemple, ceea ce-l face credibil şi captează atenţia.
  • „showman” – trainerul excentric, comportamentul căruia variază între actorie şi scamatorie. Nu te lasă să te plictiseşti nici o clipă.
  • „coach” (antrenor) – poate fi o persoană neiniţiată în domeniul în care ţine training, pentru că scopul lui nu este să dea, ci să releve resursele participanţilor. Acest tip de trainer reuşeşte să scoată la iveală tot ce-i mai bun în oameni.

Niciunul dintre cele patru stiluri nu este mai bun sau mai rău, sunt doar stiluri. Fiecare membru al echipei de traineri în formare îşi va descoperi albia şi va utiliza la maxim avantajele personale. Iar cu toate celelalte trucuri şi informaţii de bază pe care ni le-a pus la dispoziţie Eugen, e nevoie de eforturi şi curajul de a încerca pentru a progresa în activitatea de trainer.

Îi mulţumim încă o dată, pe această cale, lui Eugen Gârlă! Suntem bucuroşi şi mândri să-l fi avut în calitate de formator.

Totodată, amintim că în mai, Media Point a lansat proiectul Training of Trainers (ToT). Idea de proiect vine din necesitatea de a crea un nucleu de traineri profesionişti în cadrul organizaţiei. Participanţii la acest proiect vor beneficia de traininguri pentru formatori, iar, începând cu următoarea recrutare, se vor lansa ca formatori în domeniul new media. În Republica Moldova există foarte puţini traineri în acest domeniu, de aceea Media Point contribuie la dezvoltarea unui nucleu de traineri în acest sector.

Suntem prizonierii unei ere pline de inovaţii tehnologice şi minţi cotropite de idealul unei autoritaţi inegalabile. În scopul evidenţierii  din rîndurile rutinei, mulţi dintre noi recurg la o mulţime de metode care mai de care mai inovatoare şi mai productive, după părerea lor. Dar v-aţi gindit vreodată că, defapt, ceea ce pare să te facă cunoscut de o naţiune întreagă  are oportunitatea de  a-şi ştirbi, considerabil, din imagine? Sau şi mai grav – devii o carte deshisă şi accesibilă pentru toata omenirea.

Citește tot articolul →

La ora 17.30, la ULIM, în Aula Americană a avut loc Asambleea Generală  MediaPoint. Temele abordate au fost:

  • Structura organizatorică MediaPoint,
  • Oportunităţile de implicare, mai specific:
  1. SIC (Social Inovation Camp 2010)
  2. Conferinţa de pregătire MediaPoint
  3. Conferinţa Naţională NewMedia 2010
  4. Recrutarea Toamna 2010,
  5. Serviciile oferite de MP
  • Ideile membrilor.

Citește tot articolul →

În data de 26 aprilie – 01 mai 2010, MediaPoint a desfăşurat un sondaj întitulat “Impactul reţelelor sociale asupra diferitor categorii sociale”. Sondajul a avut drept scop accentuarea trăsăturilor specifice internauţilor, în particular utilizatorilor reţelelor de socializare la diferite categorii de vârstă din municipiul Chişinău.  În cadrul sondajului au fost chestionaţi 74 de respondenţi cu vârsta cuprinsă între 14-59 ani. Sondajele au fost completate atît online, utilizându-se instrumentele new media precum şi în teren.

Citește tot articolul →

Period: 15-16 May  2010

Duration: 2 days

Location: ULIM, Aula Magnifica, Chisinau, Moldova

Deadline for applying: 18:00, May 14, 2010

Working language: English

Expert guest: Kevin Anderson

Kevin Anderson is the digital editor of the online edition of Guardian newspaper in Britain, with more than 10 years experience in online journalism. Most of his time he had dedicated to the assessment and adaptation of digital innovation, in order to support international journalism. At the moment, he is one of the best experts in New Media.

Topics covered:

  • Monitoring social media
  • Managing presence across social media
  • Multimedia and Mobile
  • Social Media Toolbox
  • Social Media Strategies
  • Networked journalism
  • Crowdsourcing – projects partnering with audience and supporters

Participants’ profile:

  • People interested in New Media
  • Journalists/Leaders of NGO-s / civic activists / Representatives of Public Administration / Blog owners (bloggers) or online portals / etc.
  • Knowledge of English language (writing and speaking)

This training is made possible in Moldova through the  partnership between MediaPoint and Transitions Online (TOL). It also is supported by ULIM.

MediaPoint’s mission is to develop a global community of people and ideas that promote social innovation through New Media. Media Point Organization has more than 60 volunteers. Every six months we recruit a new generation of volunteers that are enthusiastic young people with (R)evolutionary ideas. Ongoing projects are: Social Innovation Camp, PublicTV.md , New Media National Conference.

Transitions (TOL) is a non-profit organization established to strengthen the professionalism, independence and impact of the news media in the post-communist countries of Europe and the former Soviet Union. They do this through a combination of journalism and New Media training programs, and the publication of Transitions Online magazine. TOL was established in April 1999.

For attending  New Media Training, you should register here

For any further information, please don’t hesitate to contact us at:

[email protected]

Perioada: 15-16 mai  2010

Durata: 2 zile

Locaţia: ULIM, Aula Magnifică, Chişinău, Moldova

Termen limită pentru aplicare: 14 mai 2010, 18:00

Limbile de lucru: Engleza

Expert invitat: Kevin Anderson

Kevin Anderson este redactorul editiei online a ziarului The Guardian din Marea Britanie, cu o experientă mai mare de 10 ani în domeniul jurnalismului online. Cea mai mare perioadă a timpului a dedicat-o evaluării şi adaptării inovaţiilor digitale pentru susţinerea jurnalismului de clasă internaţională. La moment este unul dintre cei mai buni experti în domeniul New Media.

Teme abordate:

  • Monitorizarea social media
  • Gestionarea implicarii in social media
  • Multimedia si mobilele
  • Instrumente Social Media
  • Strategii Social Media
  • Jurnalismul in retea
  • Crowdsourcing – proiecte in parteneriat cu audienta si suporterii

Profilul participantilor:

  • Persoane interesate de New Media
  • Lideri ONG/Jurnalisti/Persoane active civic / IT-sti / Reprezentanti ai Administratiei Publice/ Detinători de blog-uri/portale online/Studenti etc
  • Cunoasterea limbii engleze (scris si vorbit)

MediaPoint recomanda celor care intentioneaza sa beneficieze de Training sa aduca cu ei laptop-uri. Este un training bazat pe New Media si participantii vor avea posibilitatea sa puna in practica, direct partea teoretica si sa experimenteze. Astfel se va produce o asimilare mai rapida a continutului, va fi mai interesant si se va invata mai repede.

Acest training în Moldova este posibil datorită parteneriatului dintre MediaPoint si Transitions Online (TOL). De asemenea, el este sustinut de ULIM.

MediaPoint are ca obiectiv să dezvolte o comunitate globală de oameni si idei care să promoveze inovatia socială prin NewMedia. În organizatie activează circa 60 de voluntari. La fiecare 6 luni se deschide un nou proces de recrutare pentru tineri cu entuziasm si idei (R)Evolutionare. Proiecte în desfăsurare: Social Innovation Camp, PublicTV, Conferinta Natională New Media.

Transitions Online este o organizatie internatională non-profit. A fost fondată în aprilie 1999  în Cehia si are ca obiectiv să crească profesionalismul, eficienta si impactul unei Mass-medii libere în tările post-comuniste din Europa. Principalele activităti: Transitions Online magazine si o serie de programe de training-uri în domeniul jurnalismului si a Mass-Mediei.

Pentru a putea participa la Training vă rugăm să vă inregistrati

Pentru orice altă informatie nu ezitati să ne contactati:

[email protected]